HARIDUS & TEADUS

Ulla Preeden

REKTOR / TARTU TERVISHOIU KÕRGKOOL

  • Eestis kannab rakenduskõrgkooli juht tavaliselt nimetust rektor ning näiteks Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis on selle ametikoha eelduseks doktorikraad. Rakenduskõrgkooli rektori töö ei piirdu lihtsustatult mitte ainult kõrgkooli juhtimise ja selle arengu tagamisega, vaid rakenduskõrgkooliks olemise ehk tööturu vajadustele vastava elukestva õppe edendamise ning keskkonna loomisega. Rakenduskõrgkool on nagu kaks-ühes pakett - kutse- ehk ametioskused on ühendatud kõrgetasemeliste teadmistega.

    Rektor on ühtaegu nii kõrgeim akadeemiline juht kui ka igapäevase töö korraldaja - vastutades kooli arengu, toimimise ja rahaliste vahendite õiguspärase kasutamise eest. Samas ei tähenda rektori roll ainult formaalseid otsuseid või eelarvenumbreid. Ta on sisuliselt ka strateegiline suunaja ja kooli „nägu“, kes hoiab fookust kõrgkooli missioonil ja väärtustel. Rektori ülesanne on luua keskkond, kus on hea õppida, õpetada ja töötada – kus teadmised ja oskused on päriselt väärtuslikud ning annavad elus edasi liikumiseks kindla aluse.

    Lisaks kujundab rektor sidemeid kõrgkooli ja välismaailma vahel, sealhulgas rahvusvaheliselt. Oluline osa tema tööst on uute koostöövõimaluste otsimine ja arendamine. See amet eeldab oskust ühendada eestvedamise kirg, otsustusjulgus ja empaatia. Minu arvates peab rektor armastama inimestega suhtlemist, sest ainult nii saab hoida ja kasvatada seda väärtuslikku kogukonda, mis tegutseb ühtselt ja tulevikku vaatavalt.

    Mina olen olnud rektor natuke enam kui 9 aastat. Lisaks olen rahvusvahelise Euroopa rakenduskõrgkoolide võrgustiku EURASHE asepresident.

Laura Kalda

PROJEKTIJUHT / TI-HÜPE

  • TI-Hüpe arendab ja testib TI-rakendusi koostöös neuro-, haridus-, keele- ja tehnoloogiateadlastega ning tehnoloogiaettevõtetega ja toetab õpetajaid TI-rakenduste mitmekülgses kasutamises õppetöös.

    Laura tööks on toetada TI-Hüppe erinevate tegevussuundade igapäevast sujuvat toimimist. See hõlmab näiteks projektijuhtimist erinevate tegevussuundade ja uuringute vahel; ressursside jaotamist ja planeerimist ja tööd protsesside parendamisega.

Kristina Masen

TEGEVJUHT / EESTI NOORSOOTÖÖTAJATE KOGU

Diana Rimm

DOKTORIÕPPE PEASPETSIALIST / EESTI MAAÜLIKOOL

  • Töötan Eesti Maaülikoolis kahel positsioonil. Õppeosakonnas on minu töö sisuks doktoriõppe valdkonna korraldamine. Koordineerin doktoriõpet doktoritöö teema ja juhendaja valikust kuni doktoritöö kaitsmiseni.

    Igapäevaste ülesannete hulka kuulub doktorantide nõustamine, avalduste menetlemine jne.

    Keskkonnakaitse peaspetsialistina annan selle aasta sügissemestril õppeainet „Keskkonnakaitse ja -korraldus“.

    Loengud toimuvad esmaspäeviti, praktikumid teisipäeviti ja neljapäeviti. Lisaks õppetööle koostan oma doktoritööd, mille raames olen esinenud konverentsidel ja kirjutanud artikleid.

Liina Kanter

HARIDUSUUENDUSTE OSAKONNAJUHT / HARIDUS- JA NOORTEAMET

Annika Küngas

TEGEVJUHT / NOORED KOOL

  • Annika on SA Noored Kooli tegevjuht. Tegevjuhina on Annika ülesandeks seista hea Noored Kooli igapäevase toimimise, strateegilise juhtimise ning (nii kodumaiste kui ka rahvusvaheliste) partnerlussuhete eest.

    Annika on õppinud ja töötanud peale Eesti veel Soomes, Rootsis, USAs ning Taanis.

    Tal on eelnev töökogemus nii erasektoris juhtimise alal kui ka avalikus sektoris: ta on töötanud Taani start-up maastikul ja erinevates ülikoolides teadlase ning lektorina. Annikal on doktorikraad keeleteaduses.

Lota Vana

TEADUSKOMMUNIKATSIOONIJUHT / TARTU ÜLIKOOLI GENOOMIKAINSTITUUT

  • Oled mõelnud, kuidas jõuavad teadusavastused ajalehte või teadlased rääkima sinu hommikustesse uudistesse?

    Teaduskommunikatsioonijuhina on minu eesmärk tuua teadus inimestele lähemale, aidates selgitada keerulisi, ent samas niivõrd olulisi teemasid erinevatele sihtrühmadele arusaadavalt ja huvitavalt. Teen tihedalt koostööd teadlastega, et nende tulemused jõuaksid avalikkuse, meedia ja otsustajateni ning oleks loomulik osa ühiskondlikust arutelust. See on põnev kommunikatsioonisuund, mis aitab teha teaduse nähtavaks, mõistetavaks ja ühiskonnas väärtustatuks.

    Minu ameti muudab eriti ägedaks võimalus olla osa Eesti geenivaramu ainulaadsest loost ja missioonist. See on töö rahvusvahelises ja mitmekesises meeskonnas koos oma valdkonna tipptegijatega.

Ida Joao Hussar

KOGUKONNAARENGU NOOREMTEADUR / TARTU ÜLIKOOL

  • Töö nooremteadurina Tartu Ülikoolis hõlmab endas seda, et laias laastus saan õppimise ja oma valdkonna uurimise eest palka, kuid pean ka seetõttu nelja aastaga doktorantuuri pädevused omandama. See tähendab, et uurin kirjandust, viin läbi kvalitatiivseid uuringuid intervjuude ja lauaõppuste, mudeli katsetamiste näol. Loomulikult kirjutan artikleid, kajastan oma uurimuslikke leide konverentsidel nii Eestis kui ka välismaal. Osalen ise loengutes, kus saan vajalikke kogemusi artiklite kirjutamiseks ning teaduri oskuste ja teadmiste laiendamiseks. Mul on kohustus ka ise õpetada, tagasisidestada üliõpilastöid, juhendada üliõpilasi lõputööde kirjutamisel, osaleda sisseastumisvestlustel.

Eva Maria Hanson

TEGEVJUHT JA ALGATAJA / MTÜ ELUKS VALMIS

  • Minu tööülesanded on üsnagi etteprognoosimatud aga alati väga variatiivsed ja põnevad. Enamasti pole ühtegi rutiinset päeva ja muuhulgas tegelen nt. veebikoosolekute, tiimijuhtimise, sotsmeedia sisu filmimise, projektijuhtimise, ürituste korraldamise, õpetaterjalide loomise ja noorte koolitamisega. Minu lemmikülesanneteks on strateegia loomine, tiimi värbamine ja esinemine (nii suurtel kui ka väikestel lavadel). Seega minu päevakavast leiab kõike!

Eha Paas

PROJEKTIJUHT / EESTI RAHVAÜLIKOOLIDE LIIT

  • Eesti Rahvaülikoolide Liidu ja siseministeeriumi strateegilise partnerluse "Kogukonnakeskse lähenemisviisi rakendamine 2023–2026” projektijuht

    MTÜ Arenduskoda (LEADER tegevusrühm) Kogukondade arenguprogrammi projektijuht

    Olen ka Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži õppejõud Kogukonnatöö vananevas ühiskonnas eriala õppejõud.

    9. oktoobri töövarjutamisel saab minu töövari osaleda Tartu Ülikooli Ühiskonnateaduste Instituudi Kogukondade arendamine ja sotsiaalne heaolu tudengite ja MTÜ Arenduskoja piirkonna kogukondade kohtumisel, lisaks olla osaline arutelul omavalitsuste ja kogukondade koostöö teemal.

Helena Paist

KOGUKONNAJUHT / KIVIÕLI RIIGIKOOL

  • Kogukonnajuhi peamised tööülesanded on luua koostööd koolipere, kogukonna ja koostööpartnerite vahel, korraldada koolisiseseid ja kogukonnale suunatud ning kogukonda kaasavaid projekte

    ja ühissündmuseid, mille eesmärgiks luua ühtset väärtusruumi ja traditsioone, mis toetavad sotsiaalset heaolu ja kasvatavad sotsiaalset kapitali.

    Kogukonnajuhina oleneestvedanud kogukonnaprojektõpet, mis tähendab millegi reaalse tegemist kogukonna kontekstis, õppimise osana, kogukonna kaasatusel, avaldades laiemale kogukonnale positiivset mõju ning soodustades aktiivse kogukonnaliikme kujunemist. Peamised oskused on koosloome ja kaasamisprotsesside loomine ja juhtimine, selge kommunikatsiooni hoidmine. Suuremad kogukonnaprojektid on “Loomefest” ja “Maal elamise päev”.

Meelika Tamberg

ARENDUSJUHT / VOCO

  • Olen VOCO (Tartu Rakenduslik Kolledž) arendusjuht. Selle ametikoha roll on väga põnev, saab teha palju koostööd nii maja sees kui ka majast väljas, otsida ning disainida uusi targemaid lahendusi ja neid juurutada. Kolleegid on toredad ja mis peamine, sellel tööl on väga suur mõju, sest eesmärgiks on tagada taustal kõik oluline selleks, et koolist väljub õnnelik diplomiga noor. Minu ametikoha eesmärgiks on tagada planeerimis-, metoodika- ja kvaliteeditugi VOCO arengukava ning strateegiliste eesmärkide rakendamiseks; toetada kolledži põhitegevust parimal võimalikul viisil, leida ja rakendada selleks uusi lahendusi; arendada kvaliteedijuhtimissüsteeme ning võimestada organisatsiooni teadliku ja süsteemse personaliarenduse kaudu.

Leidsid siit inspireeriva juhi, kelle tööpäevast tahaksid rohkem teada?